Educația, unul dintre obiectivele majore ale dezvoltării economiei.Multe programe de dezvoltare depind de investițiile în educație . Dar este acesta cel mai eficient mijloc de reducere a sărăciei?
Se estimează că aproximativ o cincime din lume supraviețuiește cu sub un dolar pe zi. în timp ce se estimează că aproximativ 600 de milioane de oameni au fost scosi din sărăcie în ultimii 20 de ani, peste un miliard de oameni sunt încă clasificați ca săraci. Un venit conferă unui individ puterea economică necesară pentru a-și satisface nevoi de bază. Dar sărăcia împiedică productivitatea celor aflati in aceasta situatie și astfel, ei nu pot câștiga venitul necesar pentru a depăși această condiție.
Investițiile solitare în educație sunt insuficiente pentru a reduce cu adevărat sărăcia.Investiția comună in educație, poate fi mai eficientă decât investițiile unilaterale. Reducerea decalajului de gen va aduce randamente maxime. În timp ce randamentul educației poate fi mare, eficiența sa este condiționată de numeroși alți factori și este supus unor limitări.
Inegalitatea în multe țări mai puțin dezvoltate poate fi extrem de pronunțată. Această inegalitate se traduce adesea într-o lipsă de acces la educație, asistență medicală și tehnologii care ar putea ajuta la scoaterea comunităților din sărăcie.Educația acordă individului cunoștințele necesare pentru a depăși astfel de inegalități.
Este de departe mai eficient să se investeasca direct în capitalul uman, mai degrabă decât să investească în programe. Beneficiile educației sunt deosebit de pronunțate în aceste economii mai puțin dezvoltate și urmărirea sa este universal sprijinită ca unul dintre pașii-cheie necesari pentru combaterea sărăciei.Au fost testate mai multe variante ca mijloace de reducere a sărăciei, inclusiv furnizarea de tehnologie, eliberarea de credite, inițiative de microcredit, programe de sănătate, programe agricole si altele.Educația este o fațetă cheie a tuturor acestor scheme și este imperativa pentru succesul lor și formează coloana vertebrală pe care se fac multe alte investiții, dovadă fiind corelația ridicată dintre educație și dezvoltare.Luată singură, educația este procesul care oferă cunoștințele și abilitățile necesare pentru a deveni maxim productiv unui individ.
Abilitățile precum cititul și scrierea cresc capacitățile de a acumula și de a se adapta la noile informații, facilitând inovația la rândul lor, există o creștere a capacității de angajare a persoanelor, a abilităților antreprenoriale și extind oportunitățile viitoare pe măsură ce cererea crește forța de muncă calificată .
În Uganda, în medie, o creștere de un an în educația unui fermier a fost asociată cu o creștere de 4,3% a producției la nivel local. Rezultatul net este că o investiție singulară în educație va aduce creștere si in jurul ei.Efectele pe termen scurt, mediu și lung ale creșterilor în educație sunt substanțiale și relativ eficiente în comparație cu aportul inițial.Realizarea educației crește productivitatea și contribuția unui individ la forța de muncă. este echivalentul investiției în capital fizic, dar cu randamente inițiale mai mari.
Rata medie a randamentului pe un an de școlarizare este de 10%. în trecerea de la o forță de muncă fără studii la una educată, iar economia va avea capacitatea de a se extinde dincolo de nivelurile de subzistență.Nu numai educația este suficientă pentru a stimula dezvoltarea. Educația și sănătatea sunt doi factori care se completează reciproc. Ambele sunt obiective importante ale dezvoltării, dar și componente cheie ale creșterii .Similar cu capcana sărăciei, îmbunătățirea stării de sănătate poate duce la creșterea nivelului educațional.Îmbunătățirile din domeniul sănătății și educației nu obțin în mod automat venituri mai mari din cauza problemelor structurale și a eșecurilor pieței muncii.Astfel, politica investitiilor trebuie structurată în așa fel încât să se adreseze individului în contextul regiunii în cauză, cu investiții comune în sănătate și educație.
Limitări și considerații politice
Structura unui program de investiții ar trebui considerată ca, dacă nu chiar mai importantă decât valoarea monetară a investiției în sine. Politici care sunt fie prost concepute, fie echivalentul grosier al „aruncării banilor” s-au dovedit a fi puțin efficiente în combaterea sărăciei. Astfel de politici sunt răspândite în „statele chiriașe” bogate în resurse, care în ciuda PIB ridicat totusi luptă pentru a eradica sărăcia. Modul în care sunt investiți banii este deci de cel mai important. Simpla obligativitate a educației și a școlarizării are un randament social redus, aceasta nu va asigura o educație de calitate.
Trebuie să luate în considerare costurile și beneficiile educației.Beneficiile pe termen lung ale unei educații pot fi semnificative, acestea sunt inutile dacă costul educației reduce nivelul de trai și șansele de supraviețuire de astăzi, mai ales dacă o familie trăieste la nivel de subzistență.
În timp ce un copil poate beneficia de o educație în viitor, dacă îi lipsește motivația pentru a lua decizia de a merge la școală in prezent este o problema reala.Presupunând că părinții sunt ingrijorati de riscuri, își vor trimite copiii doar la școală dacă o văd ca pe varianta corecta de iesire sau ca având o mare sansa de a le asigura viitorul.
Riscul educației este mare, având în vedere costurile de oportunitate pe care le presupune. Informații neclare furnizate catre părinți înseamnă că aceștia pot ignora beneficiile complete ale educației și asigurarea pe care o poate oferi în
viitor. În plus, costul educației poate fi prea mare de suportat în perioada actuală. În timp ce avantajele viitoare ale copilului pot crește cu fiecare an suplimentar de educație.
Lipsa accesului la credit înseamnă că nu există amânare a plății și a costurilor scolarizarii .
Cinci costuri principale, directe și indirecte, afectează valoarea educației.
1)Copilul poate câștiga venituri importante pentru familie, munca copiilor fiind o realitate nefericită, dar o necesitate pentru multe familii de a trăi peste nivelul de subzistență.
2) costuri asociate cu mersul la școală – uniforme, transport,costul generate de escursii, etc – pe care familia nu îl poate suporta .
3)În al treilea rând, în cazul educației fetelor, investițiile în educație pot să nu aibă niciun beneficiu imediat pentru familie dacă cultura (din care fac parte) dictează că nu pot lucra, dacă este căsătorită sau dacă familia va trebui să plătească o sumă substanțială ca zestre la căsătoria ei .În nordul sudanului se așteaptă ca o femeie sa intre în izolare după căsătorie sau la împlinirea varstei de 18 ani și, prin urmare, nu este văzută ca o investiție viabilă pentru membrii familiei. Toate acestea contribuie la un echilibru în care costul educației și riscul pe care îl suportă sunt prea mari pentru ca investițiile la nivel individual merite. Investițiile la nivel de stat exclusiv în educație devin ineficiente și nu vor modifica echilibrul individului, cu excepția cazului în care se iau măsuri pentru creșterea beneficiilor în raport cu costul.
Schema de construcție a unei școli din Indonezia a fost orientată în mod deliberat către regiuni cu înscrieri reduse și a înregistrat o creștere a numărului de frecvenți la școală, dar cu nici o creștere reală a productivității relative
Școlile din Kenya au oferit gratuit uniforme, manuale și chiar mic dejun gratuit cu rezultate mixte. Furnizarea de uniforme gratuite s-a dovedit atât de populară încât clasele s-au dublat, dar cu o lipsă de îmbunătățire reală a testelor.
Manualele s-au dovedit a fi o investiție slabă, deoarece studenții nu aveau capacitatea de a înțelege.În schimb furnizarea unei mese s-a dovedit totuși cea mai eficientă metodă.Nu numai promisiunea unei mese pe zi creează motivația elevilor de a merge la școală, dar scade mult din costurile care trebuiesc suportate de parinti in legatura cu scoala, reducându-le suficient cat sa fie motivantă.
Aceste structuri de stimulare au servit la mutarea echilibrului către alegerea educației, dar cu niveluri diferite de eficiență în raport cu costurile la nivel național.
4) Impactul sănătății (inclusiv nutriția) .Starea de sănătate a unui copil stabilește nu numai dacă frecventează școala sau nu, ci și atenția lui la activitatile desfășurate .Dacă o persoană suferă de boală, costul de oportunitate al școlii poate creste.Iar dacă este prea bolnava pentru a se concentra.
În plus, nivelurile ridicate de absenteism din școli se datorează adesea bolii. Randamentele viitoare pot fi împiedicate dacă o problema de sănătate nu este tratată și duce la o afecțiune debilitantă pe tot parcursul vieții .
Munca privind deparazitarea în școli este o dovadă a impactului uriaș pe care boala îl are asupra educației și a rentabilităților masive care pot fii câștigate din investițiile în tratamente medicale ieftine. la un cost de aproximativ 3,50 USD pe școală 70% dintre copiii din 60 de școli au fost tratați pentru viermi paraziți – o afecțiune obișnuită în lumea în curs de dezvoltare. Participarea a crescut cu 7% și până la o reducere de 25% a absenteismului ca efect chiar si asupra școlilor netratate și din cauza unei reduceri a contagiozității în cadrul comunității și regiunii .Randamentele eficiente servesc doar la accentuarea beneficiului investițiilor comune.
5) Calitatea educației oferite. Dacă profesorii sunt frecvent absenți, studenții nu au nici un beneficiu.Costul de oportunitate al posibilului venit câștigat poate fi mai mare decât un nivel inferior de școlarizare. Părinții pot fi descurajați de la urmărirea educației actuale și viitoare și nu văd astăzi beneficii tangibile.În India, s-a constatat ca mulți dintre copiii din clasele 2-5 aveau competențe slabe de alfabetizare și calcul, 65% fiind incapabili să citească un paragraf de bază și 50% incapabil să efectueze aritmetica rudimentară.Aceasta a fost corelată cu nivelul ridicat al absențelor profesorilor și în consecință a absenței copiilor. Un program de stimulare a fost apoi implementat în școlile private. Salariu suplimentar a devenit condiționat de prezența profesorului pentru fiecare zi suplimentară. Absenteismul a scăzut în școlile vizate de la 40% la 21% în rândul cadrelor didactice si studenti.Natura costului redus al programului a obținut rentabilități semnificative statistic și astfel a putut fi clasificat ca fiind eficient.
Factorii de decizie politică trebuie să fie conștienți de faptul că stimulentele sau compensațiile sunt dispoziții necesare în favoarea școlarizării.
Chiar și atunci când educația este atinsă și sănătatea este bună, ar putea exista sistematic eșecuri de piață care împiedică indivizii să câștige rentabilitate. în timp ce rentabilitatea privată a educației poate fi mare, rentabilitatea socială este adesea mai mică .
Piețele de credit defecte pot împiedica o persoană cu cunoștințe să pătrundă sau investiții în noi tehnologii care altfel și-ar fi sporit productivitatea și câștigurile Este posibil ca o piață a muncii în neregulă să nu poată asigura angajare pentru cei care dețin niveluri ridicate de calificare sau chiar locuri de muncă în altele decât sectoarele tradiționale. Chiar dacă obțin un loc de muncă, indivizii pot fi angajati pe posturi mult sub pregatirea pe care o au și vom avea capital uman pierdut, iar randamentele totale pierdute.
Capitalul fizic de multe ori nu se adaptează la creșterea mai rapidă a capitalului uman. Migrația urbană sau chiar emigrația pot apărea, lăsând sărăcită zona vizată și fără rentabilități tangibile. Acest lucru poate avea rezultate reduse sau niciun rezultat în ceea ce privește investiția inițială, eficiența fiind 0 si eșecul abordării structurale a problemei.Beneficiile tuturor acestor considerații pot fi măsurate în succesul și eșecul diferitelor investiții.
Progresul și oportunitățile din Mexic pot fi privite ca o investiție deplină și eficientă în programul de educație. Plățile în numerar au fost făcute mamelor cu condiția ca copiii să fie ținuți la școală și s-au angajat în programe de educație pentru sănătate în unitățile preexistente, au fost vaccinați și au fost controlati frecvent.Rezultatele au fost încurajatoare, cu o reducere de 23% a bolilor în rândul copiilor și cresterii frecvenței la liceu.Comparația pozitivă dintre grupurile de control și ceilalti a aratat că costul cu programul în sine este foarte scăzut, reprezentând doar 0,4% din cheltuielile din Mexic. Parte din succesul programului a fost concentrarea pe investiții comune , împuternicirea mamei, obținerea de către copil a educației și a dispozițiilor de sănătate. Se estimează că acum contribuie la 25% din venitul săracilor din mediul rural. Succesul a fost de așa natură încât programul a fost extins și continuat de celelalte guverne.
Nu există o strategie de investiții singulară care să reducă sărăcia într-o țară
într-o manieră complet eficientă. Există o unitate între toate cele menționate și nenumărate variabile neobservate de influență asupra oricărui rezultat al investiției. În timp ce se discută mult despre cele mai bune mijloace de structurare a investițiilor, există mai puțină ambiguitate în jurul celor mai eficiente grupuri demografice vizate pentru investiții. Cele mai mari randamente ale investițiilor în dezvoltare sunt frecvent observate printre femei. Inclusiv munca la domiciliu și munca economică, femeile se angajează mult în productivitate, mai mult decât bărbații. În medie, femeile obțin profituri mai mari din școlarizarea lor – 9,8 la 8,7 bărbați – acest lucru este valabil mai ales la nivel secundar dar, după cum sa menționat anterior, femeile sunt deosebit de vulnerabile la sărăcie. Ele sunt adesea privite ca secundare pentru bărbații din familie și, prin urmare, sunt deseori au rămas fără abilitățile necesare pentru a se întreține în mod independent. Se estimează că 100 de milioane de femei nu supravietuiesc în fiecare an din cauza sărăciei, fie prin avort selectat pe baza de sex sau se nasc prematur.Iar un număr disproporționat de decese în copilărie și decese precoce nedeclarate. Puterea economică reduce foarte mult controlul unei femei asupra propriei vieți fiind și mai problematic atunci când considerăm că mama este adesea cea care acordă îngrijire primară celor dependenti de aceasta precum copii și bunici deopotrivă .
Această lipsă de acces deplin la asistență medicală și educație înseamnă că mama poate fi ignorantă a practicilor de sănătate de bază, incapabilă să valorifice puterea decizională și, astfel, copiii pot ajunge în condiții precare de sănătate și nu pot obține o educație completă. Dacă sunt fiice de sex feminin apoi li se refuză accesul la educație din motivul menționat anterior, acest ciclu fiind perpetuat.
De fapt , femeile, in unele culturi sunt considerate bunuri de lux, ceea ce înseamnă că investițiile nu se fac în beneficiile lor în perioadele de constrângere financiară.Acesta este momentul cand exact investiția in educatie ar trebui să rămână egală între sexe pur și simplu pune
randamentele educației pentru femei sunt mult mai mari decât cele pentru bărbați.
Beneficiile pe termen lung ale educației feminine sunt uriașe. Femeile sunt mai predispuse la contactarea anumitor boli și, dacă nu sunt tratate, acestea se pot transmite la foetus. Educația ar reduce transmiterea bolilor.Boli care decimează grupa de vârstă responsabila de productivitate și creștere. În plus transferul mamă-copil înseamnă că bala/bolile poat fi propagate de-a lungul generațiilor. Educând femeile și prin furnizarea educatiei ca o sursă de venit se vor obtine rezultate pozitive atât pentru mamă cât și pentru copil. S-a dovedit că mamele pun o valoare mai mare pe educație, și așa, când puterea de a lua deciziile le este acordată, copilul va avea o probabilitate mai mare de a participa la școală.
Un rezultat deranjant este analiza producției agricole in China. în regiunile de ceai în care femeile obțineau venituri, crește venitul femeilor au fost urmate de creșteri ale ratei de supraviețuire pentru fete. invers în regiunile livezilor unde bărbații au câștigat cea mai mare parte a veniturilor, s-a constatat că creșterile veniturilor masculine au scăzut de fapt șansele de supraviețuire ale fetelor .
Totuși s-au văzut și sunt rentabilități tangibile ale investițiilor în educația femeilor având impact masiv asupra reducerii sărăciei la nivel global.Scaderea populației înseamnă o reducere a cererilor de resurse și o pondere mai mare din dotări pentru toți. Duce, de asemenea, la o îngrijire mai bună a copiilor și la scăderea ratei de mortalitate a sugarului, crescând nivelul de trai
Creșterea pieței muncii
Participarea femeii la educatie crește controlul femeilor asupra luării deciziilor, rezultând o sănătate mai bună, rezultate pentru copii și în special pentru femei . Randamentul social din educația femeilor este, așadar, mai mare decât cel al bărbaților.
Multe dintre politicile examinate mai sus sunt condiționate de funcționarea corectă a altor sectoare. Un sector al educației funcționale este inutil fără un sistem de sănătate competent, disponibil și accesibil. Eșecurile multiple ale pieței pot contracara o strategie de investiții altfel bine structurată. Astfel, politicile trebuie adaptate la contextul individual al zonei afectate.
Am presupus că dezvoltarea și o reducere a sărăciei sunt de dorit pentru statele afectate, atunci când în realitate aceasta poate să nu existe. Dezvoltarea și educația sunt adesea declanșatoare cheie în democratizare.Prin urmare, vedem că multe regimuri autoritare folosesc sărăcia ca mijloc de represiune, oferind doar suficient sprijin pentru a păstra o bază sănătoasă în timp ce suprimă opoziția. Acest lucru este reafirmat de studii multiple care găsesc corelație între aceste
Variabile.
Educația și dezvoltarea sunt, așadar, adesea neacceptate de către instituțiile politice din cadrul unui stat sau nu funcționează eficient. ONG-urile (dacă li se permite să intre și să lucreze) de multe ori trebuie să funcționeze unilateral și ineficient.În timp ce este dificil să se stabilească adevărata cauzalitate între educație, creștere și reducerea sărăciei. Observațiile empirice ale randamentelor sunt suficiente pentru a justifica investiția. Datorită multiplelor corelații care există, sunt necesare politici de investiții comune pentru a avea o investiție maximă eficientă .Politica s-a dovedit a fi universal eficientă. Investițiile în educație pot fi eficiente ca mijloace de reducere a sărăciei, dar aceasta este condiționată de cât de bine este adaptată la specificul contextului.
Bibliografie
Duflo, 2010American Economic Review
Hanna, Rema , Ryan, Paul 2010 Come to school
Houle, c. 2009World Politics
Jameel A. l. 2009. Fighting Poverty: WhatWorks
Khan, M. 2001. Economic Problems V2,Inteernational MonetaryFund
Kremer, M. 2003. A. E. R., 39
Acemoglu, D. , Angrist, J. 2010 W. P. S..
Miguel E. și Kremer M. 2004. Econometrica 72
Mitchell, T. Curs 2012: Economia țărilor mai puțin dezvoltate.
Psacaropolos, G. Andtzannatos, Z. 1991. Eseuri despre sărăcie, echitate
Psacaropol, G. și Patrinos, A. 2004 Educația Economică 12
Qian, N. 2006 MissWomen and the Price of tea in China ,C.C.P.E.
Rubio, g.m. 2005 Observatorul cercetării băncii mondiale
Ross, K. 2001. „Petrolul împiedică democrația?” Worlds Politics
Tobin E.2013 S.E.R.
Schultz, P.t. 1999 Journal of economic Perspective
Todaro, M.P. and Smith, s.c. 2011. Economic development