Asociatia Clubul Sportiv Smart Atletic a implementat in perioada septembrie 2022-aprilie 2023, proiectul „Impreuna pentru Comana – strategie de dezvoltare prin consultare, dialog si branding local”, cu ajutorul unei finantari europene obtinuta prin intermediul Programului Operational Capacitate Administrativa, in urma caruia comuna Comana beneficiaza de definirea identitatii locului in urma cercetarii sociologice realizate in randul locuitorilor si vizitatorilor si a unei strategii de brand incluzand identitate vizuala si slogan.
Rezultatele proiectului:
R.3.1. Crearea unui consiliu de brand format din 15 persoane.
Crearea si operationalizarea Consiliului de brand a urmarit implicarea cetatenilor comunei Comana in dezvoltarea strategiei de brand, din acesta facand parte reprezentati ai autoritatii locale, antreprenori, reprezentanti ai ONG-urilor, ai bisericii si ai institutiilor de invatamant din comuna.
Persoanele participante in Consiliu au beneficiat de un traning de specialitate in city branding sustinut de Asociatia Institutul pentru Orase Vizionare cu scopul de a contribui la validarea si dezvoltarea identitatii de imagine a localitatii pe termen lung, precum si de dezvoltarea de indicatori cheie pentru a urmari progresul in timp al brandului localitatii Comana in relatie cu cetatenii, investitorii si turistii.
R3.2. Realizarea unei proceduri privind functionarea consiliului de brand. 20 persoane participante la programul de instruire din care min 80% certificate in domeniul brandingului de localitate.
Persoanele participante in Consiliu de brand plus alte persoane reprezentative din comunitate au beneficiat de un traning de specialitate in city branding sustinut de Asociatia Institutul pentru Orase Vizionare cu scopul de a contribui la validarea si dezvoltarea identitatii de imagine a localitatii pe termen lung, precum si de dezvoltarea de indicatori cheie pentru a urmari progresul in timp al brandului localitatii Comana in relatie cu cetatenii, investitorii si turistii. Toate persoanele au absolvit programul de instruire.
R.4.1. Un raport de cercetare sociologica cu grafice concluzii si recomandari facute in urma unei analize ce vizeaza
un esantion de 300 de locuitori si 600 de vizitatori
Obiectivul general al cercetarii a fost acela de a intelege atat perspectiva locuitorilor cu privire la prioritatile comunei si factorii de satisfactie, dar si perceptia vizitatorilor si potentialilor vizitatori cu privire la atractiile localitatii. Analiza a vizat un esantion de 300 de locuitori si 600 de vizitatori si a avut ca rezultat un raport cantitativ, dar si unul calitativ care au stat la baza construirii strategiei de brand si a vizuinii de dezvoltare turistica pe urmatorii 10 ani.
R.4.2. Realizarea unei identitati a brandului care aduce recunoastere mult mai usoara si care simplifica procesul de
adoptare a deciziilor de dezvoltare de catre autoritatea locale, societatea civila si partile interesate. Dezvoltarea unei viziuni comune care sa nu depinda de schimbarile politice sau de personal din administratie sau societatea civila
Comuna Comana beneficiaza in urma proiectului de o viziune comuna in ceea ce priveste viitorul comunitatii si potentialul de dezvoltare al acesteia pentru urmatorii ani. Situata intr-un parc natural si o arie protejată de interes național, cuprinzand inclusiv Delta Neajlovului ca obiectiv natural unic in Romania, Comana isi doreste dezvoltarea unui turism responsabil in zona, sustinut de comunitatea locala cu dragoste pentru natura si frumos. Sloganul campaniei de branding local ales este – Comana – E in natura noastra, subliniind prin acesta atat frumusetea naturala in care este situata comuna, dar si atasamentul locuitorilor pentru zona in care traiesc.
Conform viziunii stabilite, Comana își dorește să se dezvolte în continuare în direcția de primire a vizitatorilor, prin crearea unui turism responsabil în zonă, care să susțină comunitatea locală cu dragoste pentru natură și frumos și care să contribuie la dezvoltarea economică și socială a comunei.
Logo-ul și sloganul alese vorbesc despre unicitatea și valorile Comanei și ale locuitorilor ei și vor fi folosite în promovarea comunei, pentru a ajuta atât turiștii să înțeleagă, să respecte și să aprecieze mai bine valorile zonei, cât și să crească dragostea noastră, a locuitorilor, pentru binecuvântările locului în care ne-am născut.
Logo-ul Comana reunește într-o formă grafică deseobită cele patru simboluri ale comunei, așa cum au fost ele identificate de locuitori și de turiști: Parcul Natural Comana, Delta Neajlovului, Mănăstirea Comana și Bujorul sălbatic.
Extrasul din strategia de brand poate fi consultat aici: COMANA_Strategie Brand_11.04