Termenul „adecvat din punct de vedere al dezvoltării” se referă la practica de a face un curriculum bazat pe ceea ce elevii sunt capabili să învețe din punct de vedere cognitiv, fizic și emoțional la o anumită vârstă. Desigur, nu toți copiii se dezvoltă în același ritm, așa că adesea există o serie de abilități care sunt considerate adecvate pentru dezvoltare pentru fiecare vârstă.
De exemplu, copiii de grădiniță ar trebui să poată sări peste trepte, să urce treptele, să numere obiecte și să poată împărtăși această experiență cu alți copii. Elevii de clasa întâi vor începe să-și dezvolte capacitatea de a vedea modele în cuvinte și numere, vor avea abilitățile motorii de a prinde un creion și vor putea răspunde mai bine la situațiile sociale.
Pe măsură ce înainteaza în varsta, cu excepția unei dizabilități fizice sau de învățare, este de așteptat progresul în dezvoltarea cognitivă și fizică, de asemenea să fie gata să își asume mai multe responsabilități, să aibă mai mult autocontrol și să poată interacționa social cu semenii și să înțeleagă concepte mai complexe.
Dar nu orice elev de clasa întâi își poate scrie numele, chiar dacă poate ține un creion. Deci, dezvoltarea planurilor de lecție și activități care încorporează diferitele stiluri de învățare și niveluri de abilități ale tuturor elevilor poate fi o provocare într-un mediu tradițional de clasă.
Practica adecvată pentru dezvoltare, așa cum o aplică unii pedagogi, poate însemna ceva foarte diferit chiar și în rândul elevilor din aceeași clasă.
În cel mai bun scenariu, profesorii pot personaliza modul în care predau același concept fiecărui elev. Scopul utilizării tehnicilor personalizate este de a oferi elevilor un mediu de învățare ideal.
Crearea unui curriculum adecvat dezvoltării
Există trei domenii principale de luat în considerare atunci când personalizați un curriculum adecvat pentru dezvoltare, potrivit studiilor si normelor in vigoare. În primul rând, este important să cunoaștem ceea ce se așteaptă si se intampla în fiecare etapă a dezvoltării și ce care sunt deciziile cu privire la cele mai bune practici.
Un alt factor cheie este să știi ce este potrivit pentru fiecare elev în parte. Studiul elevilor în timpul diverselor activități poate oferi perspective importante asupra progresului și abilităților lor. De asemenea, se recomandă ca deciziile cu privire la ceea ce este adecvat din punct de vedere al dezvoltării, să se bazeze pe mediul cultural și familial al copilului.
Majoritatea programelor de învățământ folosesc câteva linii directoare pentru a determina practici adecvate pentru dezvoltare. Acestea includ permiterea copiilor să-și exploreze mediul și obținerea de experiență practică în activități de învățare cu puțină supraveghere sau îndrumare.
Ar trebui să existe un echilibru între activitatea de grup și activitatea individuala, ceea ce este foarte important pentru copiii care sunt introvertiți. De asemenea, este important un echilibru între activitatea activă, cu energie ridicată și activitatea liniștită și atentă.
Mai multe teorii ale învățării se bazează pe încorporarea învățării adecvate pentru dezvoltare, inclusiv metoda Montessori și școlile Waldorf. Școlile Montessori, bazate pe învățăturile Dr. Maria Montessori, sunt în mare parte conduse de copii, în timp ce școlile Waldorf sunt conduse de profesori. Ambele se bazează pe principiul educației întregului copil.